6. mai 2013

9 Sommerstemning i Berlin


Lukten av solkrem, fargesprakende blomster og grønne trær, sand mellom tærne og is i hånden... det er så mye man forbinder med sommer. Alle kjenner vel igjen de over her, men det jeg syns er så herlig, er at samtidig, som vi alle har en slags "felleshukommelse", så har hver og en av oss sine egne, unike minner eller assosiasjoner.

Et av mine er for eksempel å sitte i solen på trappa ved hytta til bestemor og bestefar med en diger kikkert og se etter hval.

Hva kommer barna mine til å huske når de blir store? Blir det plasking i vannet ved vannpumpen på lekeplassen? Turer i skogen med oldemor og oldefar? Skrubbsår og sand i håret?

Eller kanskje det blir dette:
Gatemusikantene som vi traff på i går. Legg merke til den hjemmelagede kontrabassen. Berlin, Du bist WUNDERBAR!



Jeg håper i hvertfall det, for den konserten var noe av det herligste jeg har opplevd sammen med Lillejenta.


Hvilke sommerminner fra barndommen sitter sterkest hos deg?


9 kommentarer:

  1. Hei Jona. Jeg begynte å følge bloggen din da jeg var gravid, vi var omtrent like langt i svangerskapet, så det var interessant å følge deg. Nå tar jeg meg selv i å titte innom bloggen din hver dag. Du skriver så rørende og morsomt. Min nydelige lille datter som ble født 15. mars må bruke Frejkas pute i tre måneder, pga en litt grunn hofte. Er dette noe du vet noe om? Bruker man denne behandlingen i Tyskland for eksempel? Vet at behandlingen kan variere noe fra land til land. Jeg erstatter puten med litt bæring i ergometrisk bæresele. Deilig for mammahjertet å få ha henne helt inntil meg uten puten.
    Nyt våren i Berlin, ser herlig ut! Det er fint i Oslo i dag også.
    Klem G

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei G. Takk for at du tar deg tid til å kommentere. Det gir ekstra motivasjon til å skrive når jeg "ser" at dere er her. :)
      Jeg vet ikke så mye om Frejkas pute nei. Har sett barn med slike i Norge, men ikke her i Tyskland. Men har hørt tyske fysioterapauter nevne at bæring er sunt for hoftene til babyen, så det er nok helt topp at du bærer lille jenta di :)

      Slett
  2. Sommer minner er gull vært !!
    Jeg har et sommer minne som er fint fra jeg var lite jente. Husker da Mormor og morfar hadde båt, så kjørte de over mjøsa for og hente oss barnebarna som bodde på andre siden av mjøsa! Det var så stas, jeg fikk styre båten, vi dro hjem til Mormor og Morfar og spiste mat, koset oss før de kjørte oss hjem igjen i båt <3

    SvarSlett
  3. Det beste med denne tiden er egentlig alle forventningene man har for sommeren..fortsatt er det bare lysere og varmere dager i vente

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er helt sant:) Det er så mye fint i vente!

      Slett
  4. Nei nú get ég ekki beðið eftir að komast út til þín!

    SvarSlett
    Svar
    1. Það verður magnað að fá þig loksins!

      Slett
  5. Eit fint sommarminne frå Berlin: På skuletur med mine 6 tyskelevar, så leigde med syklar og sykla på kryss og tvers - det er absolutt beste måten å sjå ei by på. Me kjem oss fram utan å bli heilt gåne, altså utslitne, i føtene. Me blei resarar til å ta syklane med på toget/U-Bahn.

    SvarSlett

Kommentarer på tyskertosa vil ikke bli besvart. Jeg har fått ny blogg og flyttet til www.mammalivet.com. Der finnes også alle gamle innlegg og mange nye. Vi ses!

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...